1) Dátum:
- Dátum és időpont kiválasztása
- Van-e esőnap
- Speciális körülmények ellenőrzése (vakító fény, közlekedés)
- Az esemény nem ütközik-e ünnepnapokkal, vallási, egyéb más (társadalmi, politikai, vagy szakmai) eseményekkel.
- A kulcsemberek és a VIP vendégek részt tudnak-e venni az eseményen ebben az időpontban.
2) Költségvetés:
A rendelkezésre álló anyagi keret meghatározás és felosztása
3) Helyszín:
- Megközelíthetőség
- Változik-e az esemény előtt
- Építés/bontás
- A megfelelő személyek értesítése az eseményről, még mielőtt megtervezzük azt (vállalati tisztviselők, rendőrség, közintézmények)
- Szükség van-e a helyszín speciális előkészítésére
- Fűnyírás, festés, takarítás, helyreállítás
- Szükség van-e speciális javítómunkákra?
- Helyszíni feltételek személyes ellenőrzése (napfény, csúcsforgalom, közlekedés, parkolás, hírközlés, Wi-Fi ,….)
- Érinthetik-e az eseményt különböző időjárási feltételek (esőben sártengerré változhat a helyszín)
- Ki és hogyan tartja rendben a helyszínt a rendezvény ideje alatt
- Ki és hogyan teszi rendbe a helyszínt a rendezvény után
- Vannak-e mosdók és mellékhelységek a helyszínen, vagy mobil megoldásról kell gondoskodni?
- Parkolási lehetőségek
- Van-e elég hely?
- Tiszta és biztonságos-e a parkoló
- Kell-e fizetni érte, és ha igen kinek jár VIP parkolójegy
- Különleges szempontok.
- Megközelítése a mozgássérültek
4) Rendezvény
- A program fajtája
- Forgatókönyvírás
5) Vendégek
- A vendégek száma (teljes-e a létszám)
- A vendégek névsora, VIP vendégek száma, neve
- Meghívottak létszámának ellenőrzése
- Regisztrációs lista a résztvevőkről és a vendégekről (cím, tel.szám)
- Regisztrációs lista: szállítók vagy szolgáltatók
6) Meghívók
- Meghívók szövegének elkészítése
- Megfelelőek-e a testületi színek és logók
- Tartalmaz-e térképet
- Kérjünk-e választ telefonon, levélben vagy e-mail-en
- Meghívók kinyomtatása
- Ki fogja címezni és postázni a meghívókat
- Ki fogja kezelni a válaszokat
7) Étkeztetés
- Szükséges-e étkeztetés
- Ha igen, milyen étkezés a megfelelő, tekintettel a meghívottakra, a napszakra, és a rendelkezésre álló időre
- Hideg vagy meleg étel, felszolgálással, vagy svédasztalos formában
- Menüválasztással vagy kötött menüvel
- Ültetett étkezés, vagy állófogadás jellegű
- Ki felügyeli az étkeztetést
- A felszolgálás milyen formájú legyen (szendvicsek, büfé, ültetéses étkeztetés)
- Formális vagy informális az étkezés
- Van-e elegendő hely az üléshez/álláshoz
- Árak, illetve ktsg keret
- Mennyi hely szükséges az előkészületekhez
- Mennyi idővel előbb kell a vendéglátó vállalatnak megérkeznie, kitelepülnie
- Mennyi időt vesz igénybe
- Mikortól hely a helyet biztosítani a cateringnek
- Milyen technikai felszerelésre és infrastruktúrára van szüksége a catering cégnek
- Meddig kell tájékoztatni a catering céget a vendégek végleges létszámáról
- Ki gondoskodik az alábbiakról:
· Felszolgálók, pincérek, pincérnők
· Csészék, poharak, tányérok, evőeszközök
· Asztalok, székek
· Asztalmű (terítő, szalvéta)
· Szemétgyűjtők
· Elektromosság
· Tálalóedények
· Eltakarítás
- Ellenőrizzük az időjárást, és ennek megfelelően gondoskodjunk az ellátásról (melegben hideg italok)
8) Szervezési előkészületek
- Jelöljünk ki valakit, aki hivatalosan fogadja a sajtó és a VIP személyeket, legyen nála résztvevői lista
- Szükség van-e VIP kísérőre
- Ha a VIP vendégek részt vesznek az étkezésen, foglaljunk asztalt és helyet a számukra
- Kell-e a VIP vendégeknek külön hely, ahol előkészülhetnek, csinosíthatják magukat, pihennek, távol a többi vendégtől
- Kell-e külön terület, hogy a VIP vendégeket távol tartsuk a többiektől, illetve a sajtótól
- A fogadás helye elég nagy lesz-e hogy minden vendéget kényelmesen elhelyezzünk
- Szükség van-e arra, hogy a VIP vendégeket illetve a többi vendéget a helyszínre szállítsuk
- Honnan és hogyan, milyen járművel történik a szállítás
- Van-e megfelelő helység a kabátok, stb elhelyezésére
- Jelöljünk ki felvigyázót
- Az illetékesek, pl. kapuőrök rendelkeznek-e vendéglistával
- Mi az álláspont az illetéktelen behatolókkal
- Minden VIP csapattal (média, VIP vendégek, ügyfelek, stb.) foglalkozzon valaki
- Tudják-e az alkalmazottak mire készülünk, és megfelelően tájékozattuk őket, ahhoz, hogy hatékony segítséget tudjanak nyújtani szükség esetén. (elveszett vendég)
- Készítsünk listát az elkészítendő fotókról, hogy bármelyik alkalmazott tudja irányítani a fotózást.
- Megfelelően öltözöttek- e az alkalmazottak az eseményre, úgy hogy szakszerű munkatársi (szervezői és nem vendég vagy pincér) benyomását keltsék
- A kisegítő személyzet minden tagja hasonló öltözéket hord-e.
9) Hostessek
- Hány hostessre lesz szükség
- Mi lesz a feladatuk
- Ki végzi az előzetes felkészítésüket
- Milyen formaruhában lesznek, és milyen kitűzőt kapnak
- Milyen információnyújtásra kell őket felkészíteni?
10) Takarítás
- Ki tartja tisztán a helységeket, a felszereléseket, járműveket / autókat az esemény idején
- Ki szedi szét a berendezéseket az esemény után
11) Mellékhelységek
- Megfelelően jelöltek-e
- Kellő számban állnak –e rendelkezésre
- Tiszták és használhatóak-e
- Minden vendég számára könnyen megközelíthető-e (gyerek, idős, mozgáskorlátozott)
- Kell-e felügyelő szervezet?
- Ha igen jelöljük ki.
12) Kellékek
- Szalagok, csokrok, dekoráció a teremben illetve az asztalokon
- Van-e olló a helyszínen
- Kellékek készen vannak-e
- Működnek-e
- Van-e készenlétben tartalék berendezés, illetve meghibásodás esetén honnan szerezhető be új készülék a leggyorsabban.
- Milyen a terítő, a dekoráció
- Szükség van-e hamutálakra (álló, asztali), hol biztosítunk dohányzásra lehetőséget (Dohányzásra kijelölt hely táblától gondoskodjunk)
13) Fotós
- Kell-e előzetes fotózás
- Költségei, időszükséglete
- Adunk-e a vendégnek fényképalbumot a látgatás végeztével, ha igen, milyen borításban, illetve milyen hordozóanyagon
- Milyen sajtófotózásra van szükség és milyen média számára
- Mikor készülnek el a sajtófotók
- Végeztetünk-e videódokumentálást az eseményről
14) Sátor, ha nincs megfelelő terem
- Megfelelő-e a mérete
- Felnyitható oldalú legyen-e
- Mikor állítsák fel
- Ott kell-e valakinek lenni, hogy megmutassa az embereknek hova kell állítani
- Tiszta-e, vannak-e rajta sérülések, javítanunk kell-e
- Az időjárás függvényében milyen talajt kell biztosítanunk a sátorban, és milyen mechanikai megoldással (Murva felszórása, deszka, járólap alkalmazása)
- Kell-e világítása a sátorban
- Kell-e rovarlámpa a sátor elé és környékére
- Hogyan biztosítjuk a közlekedést a sátor környékén figyelembe véve a köteleket és a cövekeket
15) Vendégek regisztrációja
- Kellően egyszerű-e
- Milyen adatokat vesznek fel a regisztrálók
- Ki fog regisztrálni
- Hány fő fog regisztrálni
- Hogyan oldjuk meg a regisztrációt tömeges érkezés esetén, úgy, hogy az ne okozzon gondot, fennakadást
16) Névkitűzők
- Az eseményt megelőzően készítsük el a várható vendégek kitűzőit
- Ellenőrizzük a nevek helyes írásmódját
- Legyen tartalék kitűzőnk
- Tollak, papír legyen a helyszínen
17) Mikrofon és színpad
- Működik-e a hangosítás
- Vannak-e tartalék felszerelés
- Fix vagy mobil mikrofonokra lesz-e szükség, vagy mindkettőre
- Áramforrás van-e a hangosításnak, és ha igen milyen csatlakozással
- Győződjön meg róla, hogy elegendő hosszúságú-e az elektromos vezeték
- Szükség van-e elosztóra
18) Emelvény
- Milyen borítása lesz az emelvénynek
- Védőernyőre szükség van-e
- Árnyéka nem zavarja-e a fotózást
- Szükség van-e világításra, fényforrásra az emelvényen
- Szükség van-e pulpitusra az emelvényen
- Ennek milyen lesz a világítása
- Készül-e tv felvétel az emelvényen állókról és milyen távolságból
- Szükség van-e fejgépre a megvilágításhoz
19) Jelzések
- A színpadon a vállalati logó elhelyezése
- Parkolóhelyek
- Dohányzást tiltó táblák, kijelölt dohányzóhely táblák
- Irányjelzők
- Nyilak
- Érintést tiltó táblák
- Kijárat
- Bejárat
- Az esemény helyszínére irányító jelzések (utak mentén)
- Szükség van-e táblákat tartó oszlopokra, vagy más eszközökre
20) Parkolás
- VIP parkolóhelyek
- Ki viszi a parkolóban az autó? A vendég?
- Hol fognak parkolni?
- Kell-e őrzést biztosítanunk a parkoláshoz?
- Van-e parkolóhely a mozgáskorlátozottak számára
- Ha a parkolóhely messze van az esemény helyszínétől van-e más közlekedési eszköz, pl: ingajárat
21) Szóróajándékok, ajándéktárgyak, nyeremények
- Jut-e minden vendégnek, nyertesnek
- Milyen ajándékok legyenek
- Milyen értékhatárig választhatunk tárgyakat, ajándékokat
- Ki fogja kiosztani a vendégeknek
- Mikor
- Speciális ajándékok a VIP vendégeknek
- Mikor osszák ki
- Állítsuk-e ki az ajándékokat, és ha igen, hogyan
22) Ajándék-program
- Megírás, jóváhagyás, kinyomtatás
- Ki terjeszti
- Mikor és hol (a kapunál, ahol behajtanak a vendégek, vagy az esemény bejáratánál)
- Kapjon-e minden vendég egy kis mintát a vállalat termékeiből
23) Kiállítási tárgyak
- Kiállítsuk-e a vállalat termékmintáit, vagy rajzait
24) Audiovizuális bemutató
- Kezelőszemélyzet szükséges-e
- Ellenőriztük-e mostanában
25) Sajtódosszié
- Tényleírás
- Hírlevelek
- Fotók
- Térképek, helyszínrajzok, az üzem vázlatos rajza
- Életrajzi adatok, a kulcsemberek fényképei
- Brosúrák
- Van- e elegendő, vagy kell még rendelnünk
26) Névjegyek
- Begyűjtött/ kiosztott
27) Sajtótámogatás, interjúkészítés
- Fotózási lehetőség
- Csendes terep biztosítása a sajtóinterjúk készítésére
- A VIP vendégeket vagy a hírességeket elvisszük-e rádiókhoz, tv-khez, lapokhoz interjúkra. Van-e előzetes interjú igény? Milyen témákban, milyen műsorokban / rovatokban
- Mi kerül a sajtómappába? Ehhez képest mi fog elhangzani szóban?
- Hogyan fog kinézni a sajtómappa?
- Ki a felelős a sajtómappa tartalmáért és összeállításáért
- Hány példányban szükséges
- Megcímzett boríték „express” címkével ellátva, hogy az esemény után azonnal fel lehessen használni.
- Készen áll-e a futárszolgálat, hogy az esemény után azonnal kikézbesítse a sajtódossziékat
- Sajtólista
28) Médiaértesítés
- Nézzük át a vendéglistát, hogy van-e rajta olyan ember, aki a média számára csaliként szolgálhat
- Jó előre harangozzuk be írásban az eseményt és a vendégeket a sajtó szerkesztőinek és a preferált újságíróknak, hogy idejében rögzíthessék az időpontokat a naptáraikban.
- Utólagosan érdeklődjön z interjúkról, közösen értékeljük a hírértéket és az együttműködést
- Figyeljünk oda a média munkatársainak értékelésére és panaszaira
29) Köszönőlevelek
- Résztvevőknek
- Vendégeknek
- A média munkatársainak
- A szolgáltatóknak
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése