2008. február 22., péntek

Általános Ellenőrző lista

1) Dátum:

  • Dátum és időpont kiválasztása

  • Van-e esőnap

  • Speciális körülmények ellenőrzése (vakító fény, közlekedés)

  • Az esemény nem ütközik-e ünnepnapokkal, vallási, egyéb más (társadalmi, politikai, vagy szakmai) eseményekkel.

  • A kulcsemberek és a VIP vendégek részt tudnak-e venni az eseményen ebben az időpontban.

2) Költségvetés:

A rendelkezésre álló anyagi keret meghatározás és felosztása

3) Helyszín:

  • Megközelíthetőség

  • Változik-e az esemény előtt

  • Építés/bontás

  • A megfelelő személyek értesítése az eseményről, még mielőtt megtervezzük azt (vállalati tisztviselők, rendőrség, közintézmények)

  • Szükség van-e a helyszín speciális előkészítésére

  • Fűnyírás, festés, takarítás, helyreállítás

  • Szükség van-e speciális javítómunkákra?

  • Helyszíni feltételek személyes ellenőrzése (napfény, csúcsforgalom, közlekedés, parkolás, hírközlés, Wi-Fi ,….)

  • Érinthetik-e az eseményt különböző időjárási feltételek (esőben sártengerré változhat a helyszín)

  • Ki és hogyan tartja rendben a helyszínt a rendezvény ideje alatt

  • Ki és hogyan teszi rendbe a helyszínt a rendezvény után

  • Vannak-e mosdók és mellékhelységek a helyszínen, vagy mobil megoldásról kell gondoskodni?

  • Parkolási lehetőségek

  • Van-e elég hely?

  • Tiszta és biztonságos-e a parkoló

  • Kell-e fizetni érte, és ha igen kinek jár VIP parkolójegy

  • Különleges szempontok.

  • Megközelítése a mozgássérültek

4) Rendezvény

  • A program fajtája

  • Forgatókönyvírás

5) Vendégek

  • A vendégek száma (teljes-e a létszám)

  • A vendégek névsora, VIP vendégek száma, neve

  • Meghívottak létszámának ellenőrzése

  • Regisztrációs lista a résztvevőkről és a vendégekről (cím, tel.szám)

  • Regisztrációs lista: szállítók vagy szolgáltatók

6) Meghívók

  • Meghívók szövegének elkészítése

  • Megfelelőek-e a testületi színek és logók

  • Tartalmaz-e térképet

  • Kérjünk-e választ telefonon, levélben vagy e-mail-en

  • Meghívók kinyomtatása

  • Ki fogja címezni és postázni a meghívókat

  • Ki fogja kezelni a válaszokat

7) Étkeztetés

  • Szükséges-e étkeztetés

  • Ha igen, milyen étkezés a megfelelő, tekintettel a meghívottakra, a napszakra, és a rendelkezésre álló időre

  • Hideg vagy meleg étel, felszolgálással, vagy svédasztalos formában

  • Menüválasztással vagy kötött menüvel

  • Ültetett étkezés, vagy állófogadás jellegű

  • Ki felügyeli az étkeztetést

  • A felszolgálás milyen formájú legyen (szendvicsek, büfé, ültetéses étkeztetés)

  • Formális vagy informális az étkezés

  • Van-e elegendő hely az üléshez/álláshoz

  • Árak, illetve ktsg keret

  • Mennyi hely szükséges az előkészületekhez

  • Mennyi idővel előbb kell a vendéglátó vállalatnak megérkeznie, kitelepülnie

  • Mennyi időt vesz igénybe

  • Mikortól hely a helyet biztosítani a cateringnek

  • Milyen technikai felszerelésre és infrastruktúrára van szüksége a catering cégnek

  • Meddig kell tájékoztatni a catering céget a vendégek végleges létszámáról

  • Ki gondoskodik az alábbiakról:

· Felszolgálók, pincérek, pincérnők

· Csészék, poharak, tányérok, evőeszközök

· Asztalok, székek

· Asztalmű (terítő, szalvéta)

· Szemétgyűjtők

· Elektromosság

· Tálalóedények

· Eltakarítás

  • Ellenőrizzük az időjárást, és ennek megfelelően gondoskodjunk az ellátásról (melegben hideg italok)

8) Szervezési előkészületek

  • Jelöljünk ki valakit, aki hivatalosan fogadja a sajtó és a VIP személyeket, legyen nála résztvevői lista

  • Szükség van-e VIP kísérőre

  • Ha a VIP vendégek részt vesznek az étkezésen, foglaljunk asztalt és helyet a számukra

  • Kell-e a VIP vendégeknek külön hely, ahol előkészülhetnek, csinosíthatják magukat, pihennek, távol a többi vendégtől

  • Kell-e külön terület, hogy a VIP vendégeket távol tartsuk a többiektől, illetve a sajtótól

  • A fogadás helye elég nagy lesz-e hogy minden vendéget kényelmesen elhelyezzünk

  • Szükség van-e arra, hogy a VIP vendégeket illetve a többi vendéget a helyszínre szállítsuk

  • Honnan és hogyan, milyen járművel történik a szállítás

  • Van-e megfelelő helység a kabátok, stb elhelyezésére

  • Jelöljünk ki felvigyázót

  • Az illetékesek, pl. kapuőrök rendelkeznek-e vendéglistával

  • Mi az álláspont az illetéktelen behatolókkal

  • Minden VIP csapattal (média, VIP vendégek, ügyfelek, stb.) foglalkozzon valaki

  • Tudják-e az alkalmazottak mire készülünk, és megfelelően tájékozattuk őket, ahhoz, hogy hatékony segítséget tudjanak nyújtani szükség esetén. (elveszett vendég)

  • Készítsünk listát az elkészítendő fotókról, hogy bármelyik alkalmazott tudja irányítani a fotózást.

  • Megfelelően öltözöttek- e az alkalmazottak az eseményre, úgy hogy szakszerű munkatársi (szervezői és nem vendég vagy pincér) benyomását keltsék

  • A kisegítő személyzet minden tagja hasonló öltözéket hord-e.

9) Hostessek

  • Hány hostessre lesz szükség

  • Mi lesz a feladatuk

  • Ki végzi az előzetes felkészítésüket

  • Milyen formaruhában lesznek, és milyen kitűzőt kapnak

  • Milyen információnyújtásra kell őket felkészíteni?

10) Takarítás

  • Ki tartja tisztán a helységeket, a felszereléseket, járműveket / autókat az esemény idején

  • Ki szedi szét a berendezéseket az esemény után

11) Mellékhelységek

  • Megfelelően jelöltek-e

  • Kellő számban állnak –e rendelkezésre

  • Tiszták és használhatóak-e

  • Minden vendég számára könnyen megközelíthető-e (gyerek, idős, mozgáskorlátozott)

  • Kell-e felügyelő szervezet?

  • Ha igen jelöljük ki.

12) Kellékek

  • Szalagok, csokrok, dekoráció a teremben illetve az asztalokon

  • Van-e olló a helyszínen

  • Kellékek készen vannak-e

  • Működnek-e

  • Van-e készenlétben tartalék berendezés, illetve meghibásodás esetén honnan szerezhető be új készülék a leggyorsabban.
  • Milyen a terítő, a dekoráció

  • Szükség van-e hamutálakra (álló, asztali), hol biztosítunk dohányzásra lehetőséget (Dohányzásra kijelölt hely táblától gondoskodjunk)

13) Fotós

  • Kell-e előzetes fotózás

  • Költségei, időszükséglete

  • Adunk-e a vendégnek fényképalbumot a látgatás végeztével, ha igen, milyen borításban, illetve milyen hordozóanyagon

  • Milyen sajtófotózásra van szükség és milyen média számára

  • Mikor készülnek el a sajtófotók

  • Végeztetünk-e videódokumentálást az eseményről

14) Sátor, ha nincs megfelelő terem

  • Megfelelő-e a mérete

  • Felnyitható oldalú legyen-e

  • Mikor állítsák fel

  • Ott kell-e valakinek lenni, hogy megmutassa az embereknek hova kell állítani

  • Tiszta-e, vannak-e rajta sérülések, javítanunk kell-e

  • Az időjárás függvényében milyen talajt kell biztosítanunk a sátorban, és milyen mechanikai megoldással (Murva felszórása, deszka, járólap alkalmazása)

  • Kell-e világítása a sátorban

  • Kell-e rovarlámpa a sátor elé és környékére

  • Hogyan biztosítjuk a közlekedést a sátor környékén figyelembe véve a köteleket és a cövekeket

15) Vendégek regisztrációja

  • Kellően egyszerű-e

  • Milyen adatokat vesznek fel a regisztrálók

  • Ki fog regisztrálni

  • Hány fő fog regisztrálni

  • Hogyan oldjuk meg a regisztrációt tömeges érkezés esetén, úgy, hogy az ne okozzon gondot, fennakadást

16) Névkitűzők

  • Az eseményt megelőzően készítsük el a várható vendégek kitűzőit

  • Ellenőrizzük a nevek helyes írásmódját

  • Legyen tartalék kitűzőnk

  • Tollak, papír legyen a helyszínen

17) Mikrofon és színpad

  • Működik-e a hangosítás

  • Vannak-e tartalék felszerelés

  • Fix vagy mobil mikrofonokra lesz-e szükség, vagy mindkettőre

  • Áramforrás van-e a hangosításnak, és ha igen milyen csatlakozással

  • Győződjön meg róla, hogy elegendő hosszúságú-e az elektromos vezeték

  • Szükség van-e elosztóra

18) Emelvény

  • Milyen borítása lesz az emelvénynek

  • Védőernyőre szükség van-e

  • Árnyéka nem zavarja-e a fotózást

  • Szükség van-e világításra, fényforrásra az emelvényen

  • Szükség van-e pulpitusra az emelvényen

  • Ennek milyen lesz a világítása

  • Készül-e tv felvétel az emelvényen állókról és milyen távolságból

  • Szükség van-e fejgépre a megvilágításhoz

19) Jelzések

  • A színpadon a vállalati logó elhelyezése

  • Parkolóhelyek

  • Dohányzást tiltó táblák, kijelölt dohányzóhely táblák

  • Irányjelzők

  • Nyilak

  • Érintést tiltó táblák

  • Kijárat

  • Bejárat

  • Az esemény helyszínére irányító jelzések (utak mentén)

  • Szükség van-e táblákat tartó oszlopokra, vagy más eszközökre

20) Parkolás

  • VIP parkolóhelyek

  • Ki viszi a parkolóban az autó? A vendég?

  • Hol fognak parkolni?

  • Kell-e őrzést biztosítanunk a parkoláshoz?

  • Van-e parkolóhely a mozgáskorlátozottak számára

  • Ha a parkolóhely messze van az esemény helyszínétől van-e más közlekedési eszköz, pl: ingajárat

21) Szóróajándékok, ajándéktárgyak, nyeremények

  • Jut-e minden vendégnek, nyertesnek

  • Milyen ajándékok legyenek

  • Milyen értékhatárig választhatunk tárgyakat, ajándékokat

  • Ki fogja kiosztani a vendégeknek

  • Mikor

  • Speciális ajándékok a VIP vendégeknek

  • Mikor osszák ki

  • Állítsuk-e ki az ajándékokat, és ha igen, hogyan

22) Ajándék-program

  • Megírás, jóváhagyás, kinyomtatás

  • Ki terjeszti

  • Mikor és hol (a kapunál, ahol behajtanak a vendégek, vagy az esemény bejáratánál)

  • Kapjon-e minden vendég egy kis mintát a vállalat termékeiből

23) Kiállítási tárgyak

  • Kiállítsuk-e a vállalat termékmintáit, vagy rajzait

24) Audiovizuális bemutató

  • Kezelőszemélyzet szükséges-e

  • Ellenőriztük-e mostanában

25) Sajtódosszié

  • Tényleírás

  • Hírlevelek

  • Fotók

  • Térképek, helyszínrajzok, az üzem vázlatos rajza

  • Életrajzi adatok, a kulcsemberek fényképei

  • Brosúrák

  • Van- e elegendő, vagy kell még rendelnünk

26) Névjegyek

  • Begyűjtött/ kiosztott

27) Sajtótámogatás, interjúkészítés

  • Fotózási lehetőség

  • Csendes terep biztosítása a sajtóinterjúk készítésére

  • A VIP vendégeket vagy a hírességeket elvisszük-e rádiókhoz, tv-khez, lapokhoz interjúkra. Van-e előzetes interjú igény? Milyen témákban, milyen műsorokban / rovatokban

  • Mi kerül a sajtómappába? Ehhez képest mi fog elhangzani szóban?

  • Hogyan fog kinézni a sajtómappa?

  • Ki a felelős a sajtómappa tartalmáért és összeállításáért

  • Hány példányban szükséges

  • Megcímzett boríték „express” címkével ellátva, hogy az esemény után azonnal fel lehessen használni.

  • Készen áll-e a futárszolgálat, hogy az esemény után azonnal kikézbesítse a sajtódossziékat

  • Sajtólista

28) Médiaértesítés

  • Nézzük át a vendéglistát, hogy van-e rajta olyan ember, aki a média számára csaliként szolgálhat

  • Jó előre harangozzuk be írásban az eseményt és a vendégeket a sajtó szerkesztőinek és a preferált újságíróknak, hogy idejében rögzíthessék az időpontokat a naptáraikban.

  • Utólagosan érdeklődjön z interjúkról, közösen értékeljük a hírértéket és az együttműködést

  • Figyeljünk oda a média munkatársainak értékelésére és panaszaira

29) Köszönőlevelek

  • Résztvevőknek

  • Vendégeknek

  • A média munkatársainak

  • A szolgáltatóknak

Nincsenek megjegyzések: